SA CREZI IN TINE ATUNCI CAND ALTII NU O MAI FAC...

miercuri, 19 mai 2010

DE CE AM PLECAT DIN ROMANIA?


Bună seara blogosferă!Sunt nou aici,mi-a luat ceva timp pană să mă decid să scriu dar azi m-am hotarat.Tot citesc blog-uri ale unora dar acum am decis că trebuie să îl am și eu pe al meu.Toți mă întrebați cand am sa vin acasă?Dar nimeni nu m-a întrebat de ce am plecat din Romania?Mă gandesc că știți răspunsul și de aceea nu ați zis nimic.Am fost laș că am plecat și nu am stat să încerc să supraviețuiesc în aceea societate în care visele mi-au fost spulberate de mic.Acolo unde statutul social îmi este stabilit dupa ce bolid conduc,cu ce haine ma îmbrac sau ce cluburi frecventez.Acolo unde cand se întampla sa deschid o ușa nouă eram întrebat dacă am adus un pește sau niște icre de la Tulcea de parcă Dunărea trecea pe la mine prin ogradă.Acolo unde am făcut 3 ore de la aeroport la gară ca sa prind singurul microbuz pe zi ce mă putea duce acasă.Acolo unde oamenii au ieșit in stradă că nu mai suportă să trăiasca bine.Acolo unde oamenii iubesc si cainii vagabonzi.Acolo unde mii de perechi de Nike dansează pe manele.Acolo unde becalismele,ironia și batjocura sunt sport național.Acolo într-un spital unde am dat șpagă să mă facă bine și tot am mana strambă.Acolo unde favoritismele si nepotismele sunt la ele acasă.Acolo unde dreptatea ta se pierde pe holurile instituțiilor.Acolo unde vrei sa faci un pas și îmbătranești așteptand aprobări peste aprobări și la sfarșit te alegi cu un teanc de hartii ca nu mai știi de unde ai început.Nu ma ințelegeți greșit ca aș da orice să fiu acum în praful de la Greci să o aud pe mama strigand:Mircea treci la masa!să îl aud pe tata întreband:Mariana unde e baiatul?.Să colind dealurile unde am copilărit,să fiu cu prietenii care mi-au mai rămas si să petrecem asa cum o făceam o dată.Să merg vara la Marea Neagra asa cum e ea plină de cei care vand banane si semințe,să fiu la Brașov să merg pe sub Tampa sau să schiez in Poiană iarna.Să conduc pe Valea Prahovei bară la bară pană la Sinaia sau dacă nu pe Valea Buzăului si să mă opresc la barajul Siriu să admir priveliștea.Să trec Dunărea cu bacul pe la Smardan si să trăiesc senzația că am ajuns acasă.Să nu credeți acum că dacă am ajuns in țara tuturor posibilităților m-am schimbat.Sunt tot eu același Mircea,Mate,Mateo,Tovici, sau cum mi-ati mai zis.Nu am să uit niciodată locurile unde am crescut și de unde am plecat si într-o zi am să mă intorc.Și să vă zic de ce.Am început să gandesc în altă limbă dar nu e la fel cum o fac în romanește,visez in altă limbă dar nu e ca în romanește,vreau să traduc o glumă care prinde la noi la romani dar aici nu rade nimeni cand o zic.Pentru că nimeni nu sarbatorește Crăciunul ca noi cu sarmale,carnați,răcitură si colinde sau Paștele cu pască de orez,denii si Prohod.Chiar si o înjurătură cand o zici parcă nu sună ca una cand o zici in romanește.Si pe langă asta imi e dor să vorbesc romanește,sa merg pe stradă si să aud in jur limba mea maternă,să petrec romanește si sa iubesc romanește!

7 comentarii:

  1. cu certitudine astea sunt motivele pt care si eu as pleca din romanica, dar un singur lucru inca ma tine aici: familia. stii bine situatia si nu cred ca are rost sao mai zic. dardaca acum mi s-ar spune, peste o ora pleci, as face-o fara sa gandesc de 2 ori

    mirciulica, mi-e dor de brasov! jorj

    RăspundețiȘtergere
  2. Vorbe mari ai zis Mirciulica aici:) asa e...bravo tie ca te-ai desprins:) sper ca nu ai uitat plimbarea aia spre Turnuri in iarna aia tampita...cate povesti..succes si cand vii, dai un call si ne vedem! te pupa Ralu Ralu

    RăspundețiȘtergere
  3. am citit randurile de mai sus si mi s-a facut un dor nebun de casa,au mai ramas doar doua luni si vom fi din nou acasa printre cei dragi...desi va fi o vacanta mai trista.....sper ca ne vom reintalni intr-o buna zi....te pupam Geo Dana si Alex

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar cine oare iti spunea tie Maty? Am citit ce ai scris pe blogul tau si pot spune ca ai spus niste adevaruri mari despre Romania, despre tara noastra. In acelasi timp nu uit cand ai plecat din Romania si mi-ai spus ca pleci din tara dar cu alte ganduri profesionale dar pana la urma ai ajuns tot unde iti place tie mai mult, la dragostea ta pentru FOTBAL. Ma bucur nespus ca ai reusit sa ajungiaici si sa realizezi ceva. Salutari, pupici si numai ganduri bune, tie si celor 14 copii ai tai! Clara.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai scris foarte frumos Mateo! Tot ce ai scris acolo ne reprezinta...ai surprins ff bine tara asta. Dorinta de a te intoarce acasa e normala. Momentul potrivit il vei alege tu. Oricum eu iti tin pumnii sa iti mearag cat mai bine acolo! Te pup cu drag! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur tare mult ca te vad, chiar daca, doar asa prin intermediul internetului...Paoate nu stii cine sunt.. Gabi, verisoara ta din Galati... Mi-e dor de tine, sa stii ca am tras o spaima acum ceva timp, cand nu mai stiu cine a facut o confuzie si ne-a zis ca ai murit! Bine ca esti intreg si sanatos! Si apropo de ce scriai mai sus... sa stii ca-n praful de la Greci calca oameni mult mai educati, cu bun simt si cu suflet bun si curat... Sunt oameni, care pastreaza valorile, care au principii, care-si cresc copii frumos si-i lasa sa viseze si sa-si urmeze visurile atunci cand vine vremea...Poate asta e si motivul pentru care multi tineri din Greci reusesc in viata... Iti doresc mult noroc in tot ce-ti propui si te asteptam la GALATI!

    RăspundețiȘtergere